Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015


ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ
Σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου μου σχετικά με τον Ήχο και το Ήθος, σας παραθέτω, όπως είχα υποσχεθεί, την συνομιλία που είχα με τον 34χρονο Γιάννη Παναγιωτόπουλο. Ο τραγουδιστής αρκετών επιτυχιών των τελευταίων ετών, όπως θα διαπιστώσετε, δεν διαθέτει μόνο μια πολύ καλή φωνή αλλά και έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα…
Θα ξεκινήσω παραθέτοντας μια πρόσφατη καταγραφή για τις επιτυχίες και την πορεία του Γιάννη Παναγιωτόπουλου, κάτι σαν ένα σύντομο βιογραφικό,  ώστε να καταλάβετε περί ποίου καλλιτέχνη πρόκειται, πριν αρχίσετε να διαβάζετε την συζήτηση που είχαμε. Λέω συζήτηση γιατί υπήρξα αρκετά παρεμβατική. Όμως, με ξέρετε. Μου αρέσουν τα δύσκολα,  αλλά περισσότερο μου αρέσουν, όσοι τους αρέσουν τα δύσκολα που βάζω εγώ!

«Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ τα τελευταία 12 χρόνια ηγείται σε νυκτερινά μαγαζιά και κυριολεκτικά το όνομα του και η εξαιρετική φωνή του είναι εγγύηση για τη διασκέδαση του κόσμου και για την επιτυχία των μαγαζιών!  Μερικές από τις μεγάλες επιτυχίες του δημοφιλούς καλλιτέχνη είναι :  ''Βαρέσαμε διάλυση'', ''Μια βουτιά στο κενό'' ''Στο δρόμο'' ''Τόσες γυναίκες'' ''Αν είσαι η μεγάλη αγάπη'' Φεύγουν οι μέρες'' ''Άστο μου τέλειωσε'' και άλλα πολλά.  Τα δυο τελευταία σουξέ βγήκαν φέτος μέσα στα πρώτα 10 super hits από τη Μ
inos EMI. Αδιαμφισβήτητα ένας από τους ελάχιστους, πραγματικά καλούς και αληθινά λαϊκούς τραγουδιστές, που παρά το νεαρό της ηλικίας του διαθέτει προσωπικότητα και δική του μουσική σφραγίδα στο ερωτικό, λαϊκό τραγούδι, πολύ μεγάλο ρεύμα και τεράστιες επιτυχίες! Τους τελευταίους μήνες τα ''Μαύρα Μεσάνυχτα'' στην Καλαμάτα, γνωρίζουν πολύ μεγάλη επιτυχία και κοσμοσυρροή  χάρη στην πολύ καλή συνεργασία τους με τον Γιάννη Παναγιωτόπουλο. Μαζί του εμφανίζονται η εξαιρετική Ράνια Τέκου και οι νεαροί  Λεωνίδας Παχτίτης και Ιωάννα Χριστοπούλου.»
Α.Τ -- Από πότε ασχολείσαι με το τραγούδι και ποια ήταν αρχικά τα ακούσματα σου;

Γιάννης Παναγιωτόπουλος : Ασχολούμαι επαγγελματικά με το τραγούδι πριν κλείσω τα 16 και τα πρώτα μου ακούσματα ήταν ο Γιώργος Νταλάρας.
Α.Τ.--  Ίσως για αυτό και έχει χαραχτεί μέσα σου το καλό τραγούδι. Πως συνδυάζεται η ζωή εκτός πάλκου με αυτήν εντός; Πόσο εύκολο η δύσκολο και σε ποια σημεία είναι η συνύπαρξη των γεγονότων πάνω σε μια πίστα με αυτά που μπορεί να συμβαίνουν στην ζωή κάποιου κάτω από αυτήν ;
Γ.Π. :  Για να ισορροπείς τις δυο παράλληλες ζωές σου χρειάζεται αληθινή πιστή στο Θεό, σωστές αρχές και τίμιες επιλογές..
Α.Τ.--   Πιστεύεις στο Θεό και αυτό μου αρέσει. Μια που θεωρώ πως οι άνθρωποι με πίστη είναι βαθιά φιλοσοφημένοι, πόσο σε έχει βοηθήσει ως τώρα;
Γ.Π.:  Η πίστη μου με έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο να ξεπερνώ απίστευτες δυσκολίες. Στο να κάνω τίμιες επιλογές και μέσω της Θειας Φώτισης να μην ξεπέφτω σε διάφορες ασωτίες που θα με έφθειραν ψυχοσωματικά.  Επίσης νομίζω πως η επιτυχία μου σε κάθε σαιζόν και ειδικά εν μέσω κρίσης, δεν οφείλεται μόνο στο ταλέντο και στη δισκογραφία μου που είναι αρεστή άλλα και στη δύναμη του Θεού που μου χαρίζει απλόχερα όλα αυτά και με ταξιδεύει με ούριο άνεμο σε έναν τόσο δύσκολο χώρο.
Α.Τ.--  Χμ.. απάντηση με σύνεση. Επειδή σε άκουσα και έχω άποψη, θεωρώ πως τραγουδάς τα πάντα και πιστεύω πως θα εκτόξευες και ένα ξένο εναλλακτικό πρόγραμμα – βάζεις ταμπέλες στην μουσική; μένεις πιστός σε πιστεύω στην ζωή και τη σκηνή ακλουθώντας το δρόμο της καρδιάς;
Γ.Π. : Είμαι καθαρά ''λαϊκός τραγουδιστής'' και υποστηρίζω μόνο τα τραγούδια που έχουν καλό στίχο και μελωδία. Πιστεύω πως η καρδιά μου επιλέγει να δίνει καλή τροφή στις ψυχές του κόσμου.. Όσο για το ξένο ρεπερτόριο εάν το απαιτεί η περίσταση το υποστηρίζω και αυτό...
Α.Τ.--  Όπως και για το ελληνικό έτσι για το ξένο, για να το υποστηρίξεις πρέπει να έχεις φωνή. Έχεις φωνή. Ζούμε στην Ελλάδα και σαφώς μας ενδιαφέρουν τα ελληνικά κομμάτια. Ποιο θα ήταν το ιδανικό πρόγραμμα για σένα σε ένα κέντρο,  Γιάννη;

Γ.Π. :  Το ενδιαφέρον πρόγραμμα για μένα είναι λίγο ουτοπιστικό... θα μου άρεσε πανω απ' όλα να μην υπήρχαν κάποια κενά τραγούδια που έχουν γίνει σουξέ τα τελευταία χρόνια, διότι κάνουν κακό στους χαρακτήρες και στη σκέψη των ανθρώπων.
Α.Τ. --  Τις επιτυχίες σου τις είδαμε στο κείμενο που αναδημοσιεύω στην αρχή της συζήτησης μας. Το κομμάτι «Μόνο μια Σιωπή» είναι τεράστιας δυναμικής και οφείλω να πω πως το απογειώνει η ερμηνεία σου.
Γ.Π.:  Το «Μόνο μια Σιωπή» είναι τραγούδι σε στίχους και μουσική δικό μου .
Α.Τ. --   Εμένα με άγγιξε αμέσως και το σιγοτραγουδώ όλη μέρα, το ίδιο και όσους έβαλα να το ακούσουν. Θεωρώ πως είναι μεγάλη μπαλάντα!
Γ.Π.:  Σε ευχαριστώ πολύ.
Α.Τ.--  - Ποια είναι η μεγαλύτερη αρετή που απέκτησες εργαζόμενος στην νύχτα και την βιομηχανία της και ποιο το μεγαλύτερο μειονέκτημα; (πάντα υπάρχει και η αρνητική πλευρά σε κάτι)
Γ.Π.:  Η μεγαλύτερη αρετή που απέκτησα, αλλά ταυτόχρονα είναι και μεγάλο ελάττωμα, είναι η «διάκρισις».  Δηλαδή το να διακρίνω γύρω μου ακριβώς τι συμβαίνει.
Α.Τ.--  Εξήγησε μου το λίγο αυτό, προφανώς εννοείς πως είναι ευδιάκριτο για σένα, πλέον, το τι ακριβώς συμβαίνει και ευδιάκριτοι οι χαρακτήρες των ανθρώπων.



  • Γ.Π.:  Ακριβώς !Οι αρχαίοι ημών προγονοι είπαν ''πασών των αρετών η διάκρισις''  μόνο που για κάθε αρετή υπάρχει αντίστοιχα και ένα μαστίγιο για να αυτό- μαστιγωνόμαστε.

    Α.Τ--  Στέκεται μπροστά στο καθρέφτη του ο Γιάννης και μαστιγώνεται ενίοτε; Βλέπει Καραγκιόζη η Μέγα Αλέξανδρο στο καθρέφτη; Τι διακρίνει στον εαυτό του ο Γιάννης και τι ο Παναγιωτόπουλος, ή μήπως είναι το ίδιο;  Γιατί ξέρεις τι λένε..  Πολλοί δεν βλέπουμε τι δείχνει ο καθρέπτης αλλά αυτό που φαντασιωνόμαστε για μας. Μίλησες για πίστη στο Θεό και πίστη στην αλήθεια... περιμένω μια εκ βαθέων απάντηση…
    Γ.Π.:  Ο Παναγιωτόπουλος υπάρχει μόνο πάνω στην πίστα.  Ο Γιάννης όμως υπάρχει όλη την υπόλοιπη ζωή μου. Όσο για τον ''καθρέφτη'' βλέπω πάντα με αυτοκριτική και σε ότι μου έχει χαρίσει απλόχερα ο Θεός, το βλέπω ως αποστολή για μένα αλλά και στο να στηρίζω όσο μπορώ θετικότερα την ανθρωπότητα.
    Α.Τ.--  Πόσο διαβάζεις στην μουσική Γιάννη; δηλαδή πόσο περικλείεσαι στο στίχο που τραγουδάς; πόσο ψάχνεις την αλήθεια ενός τραγουδιού; ένας καλός ερμηνευτής για να βάλει την σφραγίδα του, βάζει μέσα του το έργο και το «ξερνά» - σε εισαγωγικά βέβαια - με τα δικά του σωθικά. Πόσο σε εξαντλεί αυτό; πόσο επώδυνο είναι ; έχει υπάρξει φορά που κατέβηκες από την πίστα νιώθοντας πως έζησες μια μικρή ιστορία τραγουδώντας όπως πάντα με ψύχη;
    Γ.Π:  Η πρώτη έμπνευση και ερμηνεία για μένα είναι πάντα η πιο αυθεντική και η καλύτερη. Έχει πολύ ψύχη χωρίς τεχνοτροπίες. Τώρα όσον αφορά την εξάντληση που μου είπες, απλά δεν υπάρχει. Σε κάθε τραγούδι που τραγουδώ βιώνω μια μικρή ιστορία και κάθε δευτερόλεπτο που κάνω κατάθεση ψυχής νοιώθω μια εσωτερική αναγέννηση και μια δυνατή ενέργεια να διαπερνά τα κύτταρα μου.
    Α.Τ. -- Τα σχέδια σου. Τα όνειρα σου. Και μια ευχή για σένα και τον κόσμο…
    Γ.Π.:  Να έχουμε όλοι υγεία, ευτυχία, ειρήνη και ο Θεός να μας φωτίζει να βλέπουμε πάντα τον καλό δρόμο...
    Α.Τ.  --  Σε ευχαριστώ πολύ για την ενδιαφέρουσα συζήτηση Γιάννη και σου εύχομαι από καρδιάς κάθε επιτυχία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου